pondělí 18. března 2013

Špaldové muffiny s borůvkami








Moje první muffiny byly z hladké mouky a podmáslí. Cukr jsem do nich používala třtinový, nejvíc mi chutná do koláčů ten z CountryLife. Vždy se povedly, krásně vystouply. Byly sice příliš moc sladké, ale opravdu hodně dobré. Jak se teď snažím dětem péct z celozrnné mouky, tak jsem hledala recept podobný tomu mému z hladké mouky. A podařilo se mi ho najít. Je tam tedy o dost míň cukru, takže pokud budete chtít víc sladší chuť, doporučuji trošku ho do receptu přidat. Výsledné těsto je řidší než z klasické mouky, ale muffiny po upečení byly krásně lehké a načechrané. Výsledek je skvělý a chuťově jsou výborné. Do muffinů přidáváme borůvky, které jsme si v létě zamrazili.




Ingredience:
(12 větších muffinů)



2 vejce
230 ml podmáslí
3 lžíce rozpuštěného másla
2 lžíce bílého jogurtu
2 lžičky vanilkového extraktu

160 g špaldové mouky jemně mleté
40 g kukuřičné mouky hladké
60 g třtinového cukru
1 lžička sody
1 lžička prášku do pečiva bez fosfátů
špetka soli

borůvky




Postup:



Troubu rozehřejeme na 180stupňů.

V malé míse rozšleháme vejce, podmáslí, rozpuštěné máslo, bílý jogurt a vanilkový extrakt. Ve velké míse společně promícháme špaldovou a kukuřičnou mouku, cukr. Přidáme sodu, prášek do pečiva a špetku soli a vše smícháme dohromady.




Tekuté ingredience slijeme do sypkých a lehce promícháme, aby jsme měli pěkně nadýchámé těsto.




Těsto do silikonové formy na muffiny rozdělujeme pomocí lžíce. Vrstvíme - lžíce těsta, borůvky, lžíce těsta do 2/3 formy. Pečeme asi 20 minut.









Žádné komentáře: