středa 24. dubna 2013

Karbanátky z fazolek adzuki








Základní recept na adzuki fazole jsem už do blogu vložila, tak je čas si z nich něco dobrého uvařit. Karbanátky se povedly a spojení fazolek a quinoy také. Fazole se mi podařilo mírně rozvařit, což do receptu vůbec nevadí. Nemusela jsem tak použít na jejich rozmixování mixér, ale stačilo je spodní částí lžíce rozmačkat. Karbanátky můžeme podávat se zeleninovým salátem, dušenou zeleninou či bramborami. Z uvedeného množství jsem upekla 10 karbanátků.




Ingredience:


3 šálky vařených fazolek adzuki
1/2 šálku vařené quinoy
1 šalotka nebo 1/2 cibule
2 větší mrkve
sůl
1 stroužek česneku
1 vejce
olej



Postup:


Troubu předehřejeme na 200 stupňů a plech vyložíme pečícím papírem.

Cibuli nakrájíme na jemno a mrkev nastrouháme na hrubé straně struhadla. Na pánvi rozehřejeme trochu oleje a na něm orestujeme cibuli a mrkev asi 5 minut.

Pomocí mixéru rozmixujeme fazole. V míse pak smícháme quinou, fazole, cibuli, mrkev, prolisovaný česnek a vejce. Osolíme dle chuti.

Pomocí rukou vytvarujeme menší karbanátky a položíme na plech. Pečeme asi 20-30 minut.






10 komentářů:

Alizia řekl(a)...

Super, jdu do nich! Jsem zvědavá, jak dceři polezou :-)

kivi řekl(a)...

ahoj, dneska jsem narazila na Tvůj blog a moc se mi líbí Tvoje recepty, konečně další máma, která řeší stravu své rodiny :-)
Zvu Tě i na svůj blog http://kivibloguje.blogspot.cz/
Měj se hezky! kivi
P.S. Fazole adzuki jsem si nedávno koupila a uvařila a byla překvapená jejich zvláštní chutí, karbanátky vypadají lákavě, někdy vyzkouším :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, cca před třemi týdny jsem narazila na Vaše stránky a dneska jsem se odhodlala uvařit tyto karbenátky. Měla jsem obavu jak budou chutnat, ale byly dobré.
Renča

Zdravá máma řekl(a)...

Renčo, jsem ráda za vyzkoušení receptu a také že chutnalo. Budu ráda za další komentáře; -) Míša

Anonymní řekl(a)...

Prosím o radu, musí tam být to QUINOY? jakou tam plní úlohu, šlo by to nahradit? díky

Zdravá máma řekl(a)...

Přemýšlím, čím nahradit. Asi bych vyzkoušela bulgur, špaldové kornetto nebo pohanku-lámanku. Záleží na vaší chuti. Případně kdyby to nedrželo tvar, tak umixovat spolu s fazolemi:-)

Trn z paty řekl(a)...

Tak právě vyzkoušeno, bez vajíčka a s kuskusem, a paráda. (y) Se švestkovým dipem, jsem zmlsaná. :)) Děkuju za tip, nikdy by mě nenapadla tahle kombinace.

Zdravá máma řekl(a)...

Díky za skvělou kombinaci s kuskusem a švestkový dipem:)) Vyzkoušíme.... Mám ráda kreativní, inspirující čtenáře!

Unknown řekl(a)...

Vypada to suprove! Zkousim verzi s kuskusem a už to jde do trouby:)

Anonymní řekl(a)...

Právě jsem je dopekla a je to fakt žrádlo! Už teď je mně líto, že jich je tak "málo" :-D Díky za recept! Lucka