pondělí 20. května 2013

Medové sušenky







Domácí sušenky jsou nejlepší variantou jak dětem připravit sladkou svačinku k čaji, mléku nebo zabalit s sebou na nějaký výlet či piknik v přírodě. Z uvedeného množství jsem napekla 25 sušenek.




Ingredience:


125 g špaldové mouky jemně mleté
90 g celozrnné mouky jemně mleté
1/2 lžičky prášku do pečiva bez fosfátů
1 lžička sody
špetka soli
113 g rozpuštěného másla
1 vejce
3 lžíce medu
1 lžička vanilkového extraktu
60 g čokoládových lupínků



Postup:


V míse smícháme celozrnnou a špaldovou mouku, přidáme prášek do pečiva, sodu a sůl a vše promícháme.

Zvlášt smícháme mokré suroviny - rozpuštěné máslo, vejce, med a vanilkový extrakt. Mokrou směs přidáme do mísy k suché směsi, přisypeme čokoládové lupínky a vypracujeme těsto.

Těsto necháme půl hodiny v lednici odpočinout. Troubu předehřejeme na 180stupňů.




Těsto vyndáme z lednice, pomocí lžíce oddělujeme část těsta, ze kterého vytvoříme menší kuličku. Tu pak splaskneme do tvaru sušenky a položíme na plech vyložený pečícím papírem. Sušenky pečeme asi 8-10 minut dozlatova.







Vyzkoušejte i tento recept na blogu:




11 komentářů:

kivi řekl(a)...

moc hezké sušenky, hned bych si dala! :-)

Zdravá máma řekl(a)...

Díky, moc dlouho nevydržely, snědly se rychle!

Beybalu řekl(a)...

Už se pečou a vypadají krásně děkuji !!

Zdravá máma řekl(a)...

Super, ať chutná:-)

Lawitz řekl(a)...

Sušenky se mi na oko povedly! Vypadaly úžasně, práce mi šla od ruky, ozdobila jsem je pro děti ještě lentilkou a nedočkavě ochutnala ještě nevychladlé.....bohužel jsem neodhadla sodu a ta všechnu chuť přebila! Takže šli na kompost :-( I tak mi přišlo těsto nevýrazné, i když jsem použila 70% čokoládu. Dát víc medu, aby aspoň ten vynikl? Zkusím doladit při dalším pokusu. Ať se všem daří. Šárka

Zdravá máma řekl(a)...

Lawitz - díky za odezvu. S tou sodou mě to mrzí, medu dejte klidně více - projela jsem tedy sušenky na blogu a asi lépe by vám chutnali tyto celozrnné http://zdravamama1.blogspot.cz/2013/01/celozrnne-susenky-cookies.html - poměr mouka a soda je menší a jsou o hodně sladší:-)

Lawitz řekl(a)...

Díky, už jsem se na ně dívala...

Anonymní řekl(a)...

Dneska jsem je upekla a chutnaly :-)....Renča

Unknown řekl(a)...

Je možné nahradit máslo olejem ?

Zdravá máma řekl(a)...

Ahoj Nello, s olejem jsem ještě sušenky nepekla - máslo je máslo. Ale podívala jsem se na netu a některé recepty jsou i s olejem. Takže pokud to chcete vyzkoušet, budu ráda, když napíšete, jak chutnalo:)

Unknown řekl(a)...

Zdravím, moc děkuji za recept:-)Dnes peču již podruhé a rovnou dvojtou dávku, moc nám chutnaly:-)Dětí máme plný dům, takže nepochybuji že do večera budou fuč:-D