pátek 13. prosince 2013

Cooking show v Country Life







Ve čtvrtek proběhla úplně první cooking show v restauraci Country Life v Melantrichově ulici v Praze. O akci jsem se dozvěděla na facebookových stránkách Country Life a už název "Vánoční menu jinak" mě hodně nalákal. A samozřejmě i to, že podobných akcí v duchu "bio a zdravého vaření" je stále ještě málo.





Pokrmy připravovali kuchaři dejvické restaurace - Petr Klíma a Jakub Dušek. Celou akci moderovala Petra Kruntorádová a vše se natáčelo a fotilo, takže odkazy budu postupně přidávat na facebook, aby jste také viděli kuchaře v akci a mohli si podle nich uvařit.




První ochutnávkou byl Freekeh s pečenou řepou a fetou. Přiznám se, že řepu nevařím. Mám stále v sobě tu chuť ze školního kompotu a nikdo mě ještě nepřesvědčil, že se řepa dá jíst. Až dnes. Tento pokrm byl výborný. Ty chutě se krásně  prolínaly - řepa upečená s rozmarýnem, křupavé mandle a k tomu zvolený sýr feta. 

Asi vás zaujal název freekeh (fríkech) - zelená pšenice, jde o novinku v sortimentu Country Life a i já o něm slyšela a ochutnala ho poprvé. Je podobný bulguru, vyrábí se z tvrdé pšenice nebo pšenice špaldy (obsahuje lepek). Sklízí se nezralá a při výrobě prochází procesem pražení, získává tak uzenou oříškovou chuť. Je označován za tzv. superpotravinu. Protože se sklízí jako mladá pšenice, obsahuje více vitamínů a minerálů. Má velmi vysoký obsah vlákniny a kvalitní bílkoviny. Obsah tuku je velmi nízký. 

Já zde objevila novou potravinu a brzy ji uvařím na blogu, ať se s ní lépe seznámíme.




Mým favoritem byl bramborový salát a rokly s křupavou krustou plněné kapustou, houbami a uzeným tempehem přelité houbovou omáčkou.




Připravená dýňová polévka byla zajímavá obsahem koření - provensálské koření, badyán, skořice a zázvor. Kuchaři poradili dýni do polévky nejdříve upéct a i s výpekem pak povařit v polévce.




Dezerty jsme ochutnaly dva. Cranachan, tradiční skotský dezert byl bezlepkový, připravený z pohankových vloček. Ty byly upečené, takže vznikla granola - o které jsem již psala na blogu v receptu Kakaová granola. V připraveném pokrmu byl krém z přírodního tofu, do kterého kuchaři přidali kůru z biopomeranče. Chuť tohoto dezertu určitě bude více vyhovovat dospělým, pro děti můžete tofu vyměnit za tvarohový krém s vanilkou.




Recept na vánoční panna cottu s brusinkovou omáčkou najdete v Pravém domácím časopise. Byl připravený z ovesné smetany a zaručeně dětem bude chutnat.


Všechny recepty můžete najít v elektronické podobě časopisu Dobroty. Určitě brzy nějaký recept doma uvařím a přidám na blog. Těším se na další inspirativní "bio-vaření".





2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

super report...díky P.K
http://greenwayfood.blogspot.cz/

Jarmila řekl(a)...

taky jsem na to koukala, ale pak jsem tuhle akci úplně vypustila z hlavy:) škoda, ale jsem ráda, že jsi o tom napsala, protože především dezerty vypadají skvěle:)