čtvrtek 19. prosince 2013

Perníčky ze žitné mouky







Dnešním receptem jsou perníčky ze žitné mouky. Naše perníčky byly zatím jen z hladké pšeničné mouky, s cukrem i medem a spoutou vajec, díky kterým jsou perníčky ihned měkké. Toto těsto je krásně žluté a díky několikrát prosáté mouce i pěkně vláčné. Na perníčky ze žitné mouky jsem byla zvědavá jaké budou. Musím říct, že těsto šlo lehce připravit, je hodně tmavé. Po uležení a vytažení z lednice jsem ho nechala 2 hodiny venku, než jsem s ním pracovala. Bylo dost tuhé i tak, ale vyválet se mi ho podařilo, v troubě naběhlo jen trochu. Hotové perníčky jsou dobré a málo sladké. Samozřejmě ihned ztvrdnou a potřebují nechat odležet pro změkčení.






Ingredience:


250 g hladké žitné mouky
50 g másla
1 celé vejce
3 lžíce medu
2 lžíce mléka
1 lžička prášku do pečiva
1 lžíce perníkového koření Sonnetor



Postup:


Do mísy prosejeme žitnou mouku, perníkové koření a prášek do pečiva, promícháme. Přidáme změklé máslo, vejce, med, mléko a vypracujeme hladké těsto.

Těsto vložíme do mikrotenového sáčku a dáme do lednice uležet do druhého dne.

Z těsta vyválíme plát silný 3-5 mm a vykrajujeme různé tvary.

Troubu předehřejeme na 170stupňů.




Perníčky vkládáme na plech vyložený pečícím papírem, potřeme rozšlehaným vejcem a pečeme 10 minut dozlatova.

Vychladlé perníčky uchováváme v uzavřené krabici na suchém a chladném místě, na rozležení budou potřebovat minimálně 7 dní.




Tento recept přidávám do Výzvy - Zdravě z mého stolu.



3 komentáře:

Kristina řekl(a)...

z žitné mouky jsem ještě nic nedělala, musím vyzkoušet :))) a sněhuláčky máme taky :D

monika řekl(a)...

Vypadají strašně krásně :) Žitnou mouku mám doma, asi je ještě zkusím :))

bara řekl(a)...

oo ty vypadaji hezky