pátek 24. ledna 2014

Špaldovo-pohankové lívance s hruškami










Na vánoce jsem svojí mámě koupila dárky ovlivněná kurzem výživového poradce, který jsem před vánocemi absolvovala. Těmi dárky byly krokoměr a konopná semínka. Věděla jsem o nich jen to, že jsou zdravá a napadlo mě, že když si máma ráda dělá na snídaně různé kaše, může si je tam přisypávat. Ovšem koupila jsem neloupaná a ty se kvůli slupce špatně kousají, musejí se předem namočit. Tak z nich někdy vyzkoušíme raději mléko. Začala jsem tedy hledat informace o konopných semínkách a domů už si koupila ty loupaná. Dáváme si je zatím do kaší, jogurtu.

A v čem jsou tak zdravá? Obsahují dokonalý poměr omega 3 a 6 mastných kyselina a kompletní bílkovinu. Konopná semínka velmi podporují imunitní systém a trávení. Jsou bahaté na vitamíny, minerály a vláknimu. Semínka neobsahují lepek. Doporučené množství pro děti a dospělé je 1-2 polévkové lžíce denně.

Dnes jsem semínka přidala do lívanců přelitých teplými skořicovými hruškami. Máte Vy zkušenosti s konopnými semínky?




Ingredience:


1 vejce
120 ml mléka
120 ml podmáslí
1 lžíce rozpuštěného másla
60 g špaldové mouky jemně mleté
70 g pohankové mouky
20 g loupaných konopných semínek
1 lžíce třtinového cukru
1 lžička prášku do pečiva
špetka soli

2 lžíce ghí
3 hrušky
třtinový cukr, skořice dle chuti



Postup:


V jedné míse smícháme vejce, mléko, podmáslí a rozpuštěné máslo. V druhé míse promícháme špaldovou a pohankovou mouku s práškem do pečiva, přidáme konopná semínka, třtinový cukr a osolíme.

Do suché směsi vlijeme mokrou směs a promícháme. Necháme na lince 10 minut odstát.

Mezitím opečeme na ghí na plátky nakrájené hrušky, které dochutíme cukrem a skořicí. Vaříme asi 5-10 minut do změknutí. 




Rozpálíme si lívanečník a na ghí smažíme lívance dozlatova. Podáváme teplé přelité skořicovými hruškami.









4 komentáře:

Týna řekl(a)...

Teeeda, ty bych si dala. :P

Unknown řekl(a)...

Zdravím! Zkušenosti nemám,ale naopak mne láká je koupit a vyzkoušet teď o to víc :). Martina

Anonymní řekl(a)...

Milé dámy, lívance se povedly na jedničku. Hrušky moje "chlapy" nenadchly. Nejvíce jim chutnaly jen tak bez ničeho. Chuť byla velmi dobrá, vyvážená. Myslela jsem, že jich pár zůstane ještě na snídani, ale zmizely hned po udělání. :-) díky za skvělý recept!

Anonymní řekl(a)...

Milujeme k snidani livance :-)