úterý 25. února 2014

Dýňovo-čočkový krém s dýňovými semínky







V obchodě jsem po dlouhé době zahlédla na prodej dýni hokkaido, kterou mám moc ráda. Tak jsem ji hned koupila, aniž bych věděla, co z ní nakonec uvařím. Využila jsem ji do polévky v kombinaci s červenou čočkou. Vzniklý krém je jasné oranžové barvy a byl opravdu chutný. Nasucho opražená dýňová semínka jsem musela připravit dvakrát - první várku semínek jsem měla na focení, tu pak hned děti snědly k svačině, a druhou jsem připravila k večeři k polévce.

Z dýně hokkaido v kombinaci s květákem je na blogu další velmi chutná květákovo-dýňový polévka a v případě použití červené čočky krém s červenou paprikou.




Ingredience:


1 menší dýně Hokkaido
1/2 hrnku červené čočky
1 šalotka/cibule
špetka drceného kmínu
špetka mleté červené papriky
olej
sůl
voda či zeleninový vývar



Postup: 


Cibuli nakrájíme na kostičky, dýni očistíme a nakrájíme na menší kousky. Červenou čočku propláchneme pod tekoucí vodou.




V hrnci rozehřejeme olej a cibuli na něm osmahneme. Přidáme dýni, červenou čočku, okořeníme kmínem a paprikou a potom zalijeme vodou. Vaříme do změknutí asi 15-20 minut. Dochutíme solí.

Vše společně nakonec umixujeme v hladký krém. Na talíři posypeme nasucho opraženými dýňovými semínky.






2 komentáře:

Jarmila řekl(a)...

Když jsem dělala poprvé (a naposledy) dýňovou polévku, vůbec mi nechutnala. Ale věřím, že pokus společně s červenou čočkou by mohl stát za to:)

efie řekl(a)...

Dýňovou polévku mám moc ráda, červenou čočku též, takže dohromady to musí být fakt lahoda :)