úterý 13. května 2014

Křupavá mrkvová pita (FRD2014)







Dnes po příchodu ze školy jsme se pustili do dalšího vaření v rámci Food Revolution Day a byla z toho pozdní svačinka. Pitu jsem pekla poprvé a až ta poslední z osmi se nám správně nafoukla. S dětmi jsme seděli u trouby a sledovali, která se víc nafoukne. Musím ovšem jejich přípravu více potrénovat, aby se mi každá povedla. Na chuti to nevadilo ani na jejím plnění, pita šla jednoduše naříznout a naplnit. Pitu jsem připravovala já a děti se postaraly o mrkvový salát. V původním receptu je uveden jako přísada do salátu koriandr, ovšem má specifickou chuť a tak jsme jej nahradili petrželkou, která nám roste v truhlíku na balkóně. Dětem se salát moc povedl a chutnal jim. Samozřejmě jsme si před přípravou pustili video s Amber. Při dnešním vaření jsme se opravdu bavili, druhý den v kuchyni dětem šel pěkně od ruky a dnes jsme si opravdu pochutnali.






Ingredience:


6 mrkví
svazek petželky 
2 lžíce sezamových semínek
1 lžíce máku
celozrnná pita (6ks)
pomeranč
citrón
1 lžíce olivového oleje
sůl



Postup:


Petrželku omyjeme a nakrájíme na menší kousky. Mrkev očistíme a nastrouháme na jemném struhadle. Vše dáme společně do připravené mísy.




Na pánvi nasucho opražíme mák a sezamové semínko asi 3 minuty a přidáme do mísy na salát.




Zálivku na salát si připravíme ze šťávy z pomeranče a citrónu, přidáme olivový olej a osolíme. Vše promícháme.




Připravenou zálivku nalijeme do mísy na salát a necháme před podáváním chvíli odležet.




Čerstvě upečené celozrnné pity nebo ohřáté kupované plníme připraveným mrkvovým salátem a podáváme.





Přikládám recept na pita chléb, který jsem vyzkoušela poprvé. Podívala jsem se na jeho přípravu na video na youtube, prohlédla různé recepty a takto jsem ho připravovala...ale jak jsem v úvodu říkala, povedl se nafouknout až ten úplně poslední. Myslím si, že tento kousek nejdéle asi 15 minut ještě po vyválení odpočíval před pečením. A jak si teď zpětně uvědomuji, vyválela ho dcera a určitě placku měla tenčí než byly ty moje. Rozhodně jsem pita chléb nepekla naposledy a určitě se jeho příprava vylepší.





Ingrediece:


1 hrnek celozrnné pšeničné mouky jemně mleté
1 hrnek hladké pšeničné mouky
1 lžička sušeného droždí
1 lžička cukru
1/2 lžičky soli
2 lžíce olivového oleje
1 hrnek teplé vody



Postup:


Do velké mísy dáme obě mouky, sušené droždí, cukr a sůl a vše promícháme. Přidáme olivový olej a postupně zapracujeme připravenou teplou vodu. 

Lepkavé těsto vyklopíme z mísy na pomoučený vál a zpracováváme přisypáváním další mouky tak, aby těsto nelepilo. Vše trvá asi 10 minut, dokud těsto není pěkně hladké.

Těsto potřeme olivovým olejem, vytřeme i mísu a těsto do ní uložíme. Necháme kynout na teplém místě přikryté pod utěrkou asi 1 hodinu.





Z těsta vytvoříme menší bochánky, které necháme dalších 10 minut odpočinout. Z bochánků vytvoříme placky 0,3 - 0,5 cm tlusté a necháme dalších 15 minut odpočinout.




Pečeme v předehřáté troubě na 200stupňů ve spodní části trouby, kde necháme i nahřát plech před samotným pečením placek. Pečeme asi 4-8 minut dokud se placka nenafoukne a pak ji ještě otočíme a dopečeme další jednu minutu.






Žádné komentáře: