středa 17. dubna 2013

Kedlubnová polévka






Konečně se už začíná v obchodech objevovat jarní zelenina, tak můžu přidávat příspěvky na polévky plné čerstvé zeleniny. Kedlubnu v biokvalitě jsem zakoupila v prodejně zdravé výživy, mrkev v biokvalitě kupuju v Tescu. Kedlubnová polévka se dochucuje koprem, který mám zamražený v lednici. Kopr jsem koupila loni v zaří na biojarmarku - dožínkách v Toulcově dvoře v Praze a to u stánku svého oblíbeného biozelináře pana Weidenthalera. Když jsme bydleli ve Zlíně, často jsem u tohoto zelináře nakupovala. Má v centru Zlína svůj stánek a několikrát do týdne zde prodává čerstvou biozeleninu.




Ingredience:


1 kedlubna
1 větší mrkev
1 cibule šalotka
1 lžíce másla
1 lžíce špaldové krupice
zeleninový vývar nebo bujón
snítka kopru
špetka muškátového oříšku
sůl





Postup:


Očištěnou kedlubnu a mrkev nastrouháme na hrubé straně struhadla.

Cibuli nakrájíme na kostičky a orestujeme v hrnci na másle. Přisypeme špaldovou krupici, nastrouhanou kedlubnu a mrkev, chvíli osmahneme. Zalijeme 1 litrem vývaru, osolíme dle chuti a vaříme na mírném ohni asi 15 minut. 

Na závěr přidáme kopr a muškátový oříšek a chvíli ještě povaříme.




Přikládám foto potravin, které jsem použila:







3 komentáře:

Zrzunka řekl(a)...

podobných bych se ujedla!

Alizia řekl(a)...

Dneska jsem ji dělala, přidala jsem do ní ještě trochu smetany a dcera se po ní mohla utlouct :-)

Zdravá máma řekl(a)...

To jsem ráda; -) Taky budu zase vařit.