pondělí 17. června 2013

Rebarborovo-jahodová zmrzlina s kokosovým cukrem





Sezóna se pomalu přesouvá k dalšímu dozrávajícímu ovoci a i já na blogu postupně opouštím rebarboru. Ale tuhle zmrzlinu jsem ještě musela vyzkoušet. V receptu jsem poprvé použila pro mě novou zdravou potravinu - kokosový cukr. Takže připisuji do Výzvy a přikládám i recept. Sledujte dál Výzvu, už se těším na pečení z kokosové mouky.

Kokosový cukr je sladký nektar z květů kokosových palem, který se získává naříznutím palmového okvětí. Nektar se pak uvaří a tím se vytvoří karamel, který se rozdrtí na drobné hnědé krystalky. Cukr je příjemné sladké karamelové chuti a je nerafinovaný, tzn. že zůstává hnědý. Je velmi chutný a patří mezi sladidla, která nahrazují klasický cukr. Má nízký glykemický index a obsahuje vysoké množství minerálů jako je hořčík, draslík, zinek a železo. Je bohatý na vitamíny skupiny B, antioxidanty a aminokyseliny.

Mně se podařilo kokosový cukr koupit na Biostylu, o kterém jsem už na blogu psala a mám ho tam i vyfocený. Pokud se budete ptát ve zdravých výživách, jistě ho tam koupíte nebo vám ho objednají. Jinak doporučuji hledat na internetu, píšu o tom v komentáři k danému článku.





Ingredience:


140 g rebarbory
200 g jahod
40 g kokosového cukru
voda





Postup:


Rebarboru očistíme, nakrájíme na menší kousky a dáme do menšího hrnce. Přidáme vodu a cukr a dusíme 10 minut, dokud rebarbora nezměkne. Necháme vychladnout.

Očistíme jahody a spolu s vychladlou rebarborou umixujeme v hladký krém. Ochutnáme sladkost, případně přisladíme. 

Plníme do připravených formiček. Necháme v mrazničce ztuhnout přes noc.






5 komentářů:

Zrzunka řekl(a)...

mňam :)

Origoška řekl(a)...

Můžu se zeptat, jak jste spokojená s těmi formičkami od Tescomy? Uvažuji, že si je taky pořídím, tak bych chtěla slyšet nějaký názor :) Děkuji

Zdravá máma řekl(a)...

Směs šla dobře naplnit, pak akorát díky vzduchu to nešlo uplně nadoraz zavřít, ale ve finále to vůbec nevadilo. Pěkně na špejli držela a šla dobře pomocí vody vyndat;-) Takže spokojenost.

Anonymní řekl(a)...

a jak si to vyndala tou vodou
:) :?

Zdravá máma řekl(a)...

Hotovou zmrzlinu ve formičce vyndáš z mrazáku a dáš na chvíli pod tekoucí teplou vodu aby se z formičky odlepila a šla vysunout. Asi tak:-)